Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fyziologická odezva organismu na dobrodružnou aktivitu
Řezník, Ondřej ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Cíle: Cílem této práce bylo zjistit efekt výšky na fyziologickou odezvu organismu a rychlost chůze při dobrodružné aktivitě. Metody: Studie se zúčastnilo 27 probandů v průměrném věku 23±2, studentů FTVS UK, kteří přecházeli 4 minuty po nízké a 4 minuty po vysoké překážce vlastní rychlostí a následně 4 minuty po nízké překážce danou rychlostí. Sledovanými parametry byly srdeční frekvence (SF) a rychlost (V). Výsledky: Průměrná SF na nízké překážce danou rychlostí byla 100 tepů/min (σ=12,335) a průměrná rychlost 0,272 (σ=0,221), na vysoké překážce byla SF 133 tepů/min (σ=16,125). Na nízké překážce vlastní rychlostí by průměrná SF 111 tepů/min (σ=13,416) a průměrná rychlost 0,706 (σ=0,269). Závěr: Chůze ve výšce odráží subjektivně vnímané riziko fyziologickou odezvou. Výška překážky, která vyvolává subjektivně vnímané riziko, zvyšuje srdeční frekvenci o 33 %. Rychlost chůze se na vysoké překážce snížila v průměru o 0,434 m/s. Klíčová slova: výchova dobrodružstvím, riziko, srdeční frekvence, stres
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Napříč historií českými školami v přírodě
JANOUŠKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá vývojem, cílem a obsahem škol v přírodě na území dnešní České republiky. Teoretická část vymezuje pojem výchova v přírodě a popisuje vývoj škol v přírodě v Československé republice od 20. let 20. století dodnes. Praktická část této práce navazuje na úspěšné teoretické poznatky škol v přírodě v České republice a zahraničí. Tyto zkušenosti vnáší do školy v přírodě budoucnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.